رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

همکاری‌های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ونقل توسعه می‌یابد 

18:32 - 08 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۲۸۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
همکاری‌های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ونقل توسعه می‌یابد 
وزیر حمل‌ونقل جمهوری کوبا با وزیر راه و شهرسازی کشورمان در تهران دیدار و پیرامون توسعه همکاری‌ها در زمینه حمل‌ونقل دریایی، هوایی و ریلی گفتگو کرد.

خبرگزاری میزان - دیدار ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا و هیات همراه با مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری این نشست اظهار کرد: امروز فرصتی شد که با وزیر حمل و نقل کوبا جلسه خوبی برگزار شود که موضوعات اصلی مورد توافق طرفین در دو بخش دریایی و هوایی در این جلسه مورد مذاکره قرار گرفت.

وی افزود: طرف کوبایی در حوزه حمل و نقل ریلی با شرکت واگن پارس قراردادی در زمینه خرید قطعات و تعمیرات واگن‌های این کشور منعقد کرده است.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به درخواست‌های وزیر حمل و نقل کوبا در حوزه حمل و نقل دریایی گفت: طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابه‌جایی بار‌های خود درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت بنادر کشورمان بازدید داشته باشند.

بذرپاش افزود: در این جلسه مقرر شد، پیوند خواهر خواندگی میان دو بندر مهم کشور‌های ایران و کوبا منعقد شود تا فعالین اقتصادی و شرکت‌های حمل و نقل دریایی کوبا بتوانند از تسهیلات بندری کشورمان بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به درخواست‌های همتای کوبایی برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه تعمیرات هواپیما گفت: مقرر شد، نیازمندی‌های ایشان در این زمینه از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اوایل خردادماه به میزبانی هاوانا گفت: مجموعه توافقات صورت گرفته در این دیدار مقدمات اتخاذ تصمیمات اصلی در جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور است که وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران مسئولیت آن را بر عهده دارد.

بذرپاش در این نشست، ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس را مهم و فرصت بسیار مطلوبی در زمینه جابه‌جایی کالا‌های کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران بر شمرد.

وی با اشاره به ظرفیت صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی در زمینه ساخت و توسعه مسکن، زیرساخت جاده‌ای و ریلی گفت: مقرر شد، با توجه به اینکه مجموعه اقدامات زیربنایی در وزارتخانه دیگری در کوبا پیگیری می‌شوند، شرکت‌های ایرانی از طریق سفارتخانه‌ها به وزارتخانه مطبوع در کوبا معرفی و دعوت به همکاری شوند.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: کشور کوبا در اذهان مردم ایران نماد مقاومت در برابر امپریالیسم و قابل احترام بوده و کمک به آن امری ضروری است.

ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا نیز هدف از این دیدار را پیگیری توافقات و تفاهمات انجام شده میان دو کشور در گذشته و برنامه ریزی برای پروژه‌های جدید عنوان کرد و گفت: توافقات انجام شده در گذشته، با جدیت پیگیری می‌شود تا به بهترین شکل ممکن اجرا شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *